jenn-kings-cup1

Benodigdheden:

  • Bier of shotglas
  • Stok kaarten

Speluitleg: Leg alle kaarten omgekeerd op tafel. De eerste speler pakt een willekeurige kaart en laat deze aan iedereen zien. Aan iedere kaart hangt een regel vast en deze voert de desbetreffende speler uit (straffen en opdrachten kan je zelf bepalen, maar suggesties hieronder). Het spel is afgelopen totdat iedere kaart gespeeld is of op het moment dat het teveel is geworden.

Suggesties voor regels/straffen en opdrachten:

  • Aas – Drinkregel. Een specifieke handeling die bij iedere keer bij het nemen van een adje uitgevoerd dient te worden (kan ook algemeen tijdens het hele spel gebruikt worden). Niet gedaan of er niet aan gehouden, opnieuw adje.
  • 2 – Two for you, 1 adje uitdelen.
  • 3 – Three for me, zelf 1 adje.
  • 4 – Buurman rechts 1 adje.
  • 5 – Buurman links 1 adje.
  • 6 – Thumpmaster. De kaart wordt open voor de speler gelegd, op een willekeurig moment legt hij stilletjes zijn duim op tafel. Degene die als laatste net zoals hem zijn duim op tafel legt, moet drinken. Dit mag oneindig gedaan worden als iemand thumpmaster is. Zodra er opnieuw een 6 gedraaid wordt, is die speler de nieuwe thumpmaster.
  • 7 – Juffen. Diegene die aan de beurt is begint met tellen daarna met de klok mee tellen de andere spelers op, hierbij moeten alle getallen waar een 7 inzit of het is een meervoud van 7 (tafel van 7) als “juf” worden uitgesproken, diegene die zich verspreekt of vergeet juf te zeggen moet drinken.
  • 8 – Drinkmate. Degene die de 8 getrokken heeft mag één persoon uitkiezen. Deze uitgekozen persoon legt de 8 voor zich en moet alle adjes van met zijn drinkmaatje, meedrinken. Dit geldt niet voor het omgekeerde.
  • 9 – Snake-eyes. De houder van 9 mag niet meer in de ogen aangekeken worden. Gebeurt dit wel, moet er een adje gedronken worden.
  • 10 – Piskaart. Geeft de speler het recht om naar de wc te gaan op een zelf gekozen moment, hierbij is de kaart maar een keer bruikbaar (maakt het leuker door er 2 tienen eruit te halen).
  • Boer – Waterfall. De speler die deze trekt begint aan zijn biertje (die bepaalt ook wanneer er gestopt wordt) zijn buurman met de klok mee begint dan ook, zijn buurman ook weer enz. Het stoppen bepaalt de starter, zijn buurman met de klok mee stopt dan ook, zijn buurman ook weer enz. enz. Totdat de laatste stopt. De beurt is dan over. Let goed op valsspelers!
  • Vrouw – Quizmaster. De kaart wordt open voor deze persoon gelegd. Iedereen die een vraag van de quizmaster beantwoordt moet drinken. Zodra er opnieuw een Q gedraaid wordt, is die persoon de nieuwe quizmaster.
  • Koning – Er wordt één soort sterke drank naar keuze aan het verzamelglas toegevoegd. Bij het omdraaien van de 4e en laatste koning moet de speler het verzamelglas killen (inclusief het 4e scheutje sterke drank), waarna het spel eindigt.

Regels tijdens het spel:

  • Iedereen is jury.
  • Niemand mag naar de wc tijdens het spel (tenzij diegene een piskaart heeft).
  • Een eventuele regel is na elk adje, het leeggedronken boven zijn hoofd te houden om zo te laten zie dat hij daadwerkelijk op is (voorkomt valspelers en is erg vermakend).